Meksikon seikkailu, Salina Cruz

Kiitos, kun jaat eteenpäin!

||Tämä postaus sisältää affiliatelinkkejä ||

Olimme puhunut aiemmin että olisi ihana lähteä jonnekin lämpimään muutamaksi kuukaudeksi kun Suomessa kylmä.
Sitten tuli mahdollisuus. J:llä useampi kuukausi lomaa ja mulla alkoi opintovapaa.

Ensin varasimme Madagascarille lennot ja tarkoitus oli olla siellä tammi- ja helmikuu mutta ne lennot peruttiin joten vaihdoimme lennosta suunnitelmat Meksikoon.

Mitään ihmeempiä suunnitelmia ei tehty, mutta saimme tuttava pariskunnalta hyviä vinkkejä minne lähteä ja ehkä sitä myötäillen mennään kohti etelään ja itään México Citystä mihin lennetään.
Matkataan enimmäkseen bussilla.

Lendo.fi*

San Pedro Pochutla 18-19.1.22

Aamulla lähdettiin eteen päin pikku bussilla Pochutlasta kohti Salina Cruzia. Pochutlaan “jouduimme” koska emme saaneet rahaa aiemmista kylistä, Mazuntesta ja Zipolitesta koska automaatit oli tyhjänä viikonlopun jälkeen.

Varusteet reissuun Weekendbee*

San Pedro Pochutla sijaitsee rannikon valtatien 200 ja Oaxacaan johtavan valtatien 175 risteyksessä, ja 175 toimii kaupungin pääväylänä. Sen nimi tarkoittaa “kapokkipuiden paikkaa (Ceiba pentandra)”,  ja suurin osa kaupungista on rakennettu järvenpohjalle, joka valutettiin siirtomaakaudella. Kunta tunnetaan parhaiten Puerto Ángelin ja Zipoliten merenrantayhteisöjen kotina. wikipedia (eng)

Hotelli Izalan piha ihanan vehreä

Meidän huone maksoi 400 pesoa

Pochutla San Pedro kirkko

Aamiainen

Kaunis kraana viritelmä

Pochutlassa näytettiin kartasta mihin halutaan ja kuski vaan ”Si si!” ja näytti että kaksi matkaa. Ei mennyt kauaa kun bussi lähti liikkeelle ja Huatulcossa ilmoitti kuski että nyt on meidän stoppi (olimme myös jo katsonut kartasta että siinä vaihetaan). Bussin ovi aukes ja mies huutaa ”Salina Cruz” ja ilmoitamme ”Si!” niin kassit jo vaihtoi autoa ja matka jatkui samointein.

Storytel*  niin matka menee rattoisasti.

Bussilla matkustamisen helppous

Täällä (Meksikossa) kaikki käy jouhevasti ja bussilla reissaaminen on todella vaivatonta ja edullista, nopeasti matka ei aina etene, mutta siihen kun varautuu eikä ole kiire minnekään niin matka taittuu rattoisasti.
Eka matka maksoi meiltä 70 pesoa eli 3€. Toinen matka maksoi 240 pesoa eli 11€. Matka kesti ehkä reilu 4h.

Partioaitta.fi*

Salina Cruz 19-21.1.22

Salina Cruz on merkittävä satama Meksikon Oaxacan osavaltion Tyynenmeren rannikolla. Se on valtion kolmanneksi suurin kaupunki.
Kaupunkilaiset eivät juurikaan näe merta koska satama ja armeija ovat aidanneet alueet.

Lähdimme hieman kauemmas rannalle syömään mikä näytti ihan kuolleelta paikalta, mutta löysimme kivan kalaravintolan.

Yritimme jo päästä Tapachulaan mutta seuraava bussi lähtee vasta perjantaina klo:22.25. Nyt oli keskiviikko eli joudumme viettää pari päivää täällä. Ostettiin siihen bussiin liput 333 pesoa/henk ja katottiin googlesta lähellä oleva hotelli.
Hotelli San Fransisco yllätti meidät totaalisesti, oli kuin mikäkin Hillton 😂 Eikä maksettu kuin 700 pesoa eli tähän asti muistakin ollaan maksettu n.500-700 pesoa.

Hotellimme vieressä kasvoi avokadopuu

Salina Cruzissa ei näe yhtään turisteja. Kaupunki oli omalla tavallaan kiva mutta ei meiän paikka. Ihmiset olivat ystävällisiä ja vaikka puhuivat espanjaa niin silti yrittivät jutella meidän kanssa. Välillä käytettiin apuna google kääntäjää.

Aamulenkillä eksyttiin torille missä syötiin aamupala ja ostettiin hedelmiä mukaan.

Ihmiset jonottivat johonkin useamman korttelin ympäri

Talot rapistuvat nopeasti ja maalia pitää laittaa pintaan ettei home paista läpi

Kaupungit ovat usein hyvin likaisia

Kissa oli löytänyt itselleen oivan paikan vaa’an alta

Käytiin hakee Oxxosta aamukahvit kun armeijan kaverikin tuli aamulenkin jälkeen hakee aamukahvin vartijan kanssa ja hyppäsi hetken päästä rekkaan ja vartija lavalle

Ihania mini rekkoja

Koirat ei aina välittänyt pahemmin liikenteestä vaan pötköttelivät keskellä tietä

Punta Conejo

Lähdettiin seuraavana päivänä Playa Punta Conejoon, mikä on vähän matkaa takas tietä 200.  Tieltä 200 kun käännyttiin kohti Playa Brazilia niin aloin epäillä että voiko keskellä erämaata olla mitään. Hetken päästä alkoi näkyy muutamia taloja harvakseltaan ja osa oli asumattomia. Taksikuski vei yhteen paikkaan mutta se oli tyhjä, ihan hylätyn näköinen. Näytin karttaa ja kuski näytti toista paikkaa mikä oli toisessa päässä, Punta Conejo ja kertoi että se on “bueno” sekä sieltä saa myös ruokaa. Ruoka olikin meidän huolen aihe koska alueella ei näkynyt yhtään kauppaa, kioskia tai ravintolaa.

Googletin että täällä on vain 338 ihmistä, mutta näytti vielä autiommalta. Se oli jotenkin karun kaunista, mutta myös hyvin surullista. Luonto oli myös todellakin karun kaunis. Erämaata ja hetken päästä näkyi myös meri mikä on vielä maailman suurin merialue.

Tämä oli niiiiin meiän paikka! Ihastuin tähän ihan valtavasti!

Punta Conejo Resort

Jo pihaan päästyämme ihastelimme paikkaa. Miten voi olla näin ihana paikka keskellä erämaata. Piha oli todella siisti ja ihanasti tehty. Otimme huoneen merinäköalalla mikä maksoi n.100€. Mietimme hetken että raaskimmeko maksaa, mutta paikka sai meidät lumoutumaan ja päätimme törsätä.
Aivan ihana paikka Punta Conejo Resort

Meidän huoneen nimi oli La Escondida eli Piilotettu

Meidän koirapariskunta

Olimme ainoat asiakkaat resortilla, mutta tutustuimme heti ihanaan koira pariskuntaan jotka viettivät meidän pihalla aikaa sekä kulkivat meidän kanssa joka paikkaan. Kävivät illalla ja aamulla pitkällä lenkilläkin meidän kanssa. Illalla käveltiin melkein toiseen päähän eli Playa Brazilin päähän, reilu 7km ja aamulla käveltiin ihan päähän Playa Azulin asti mistä tuli yli 9km yhteensä.

Punta Conejo Resort rannalta päin

Tyttö kulki aina J:n vierellä ja poika viiletteli mennä vähän edellä

Raunio rappuset

ja rappusiin jatkona raunioilla oleva laituri

Aamulla lähdettiin lenkille auringon nousun aikaa ja katottiin kun pelikaanit kalasteli.

Tuolla kaukana näkyy Punta Conejo eli kanin kärki missä asutaan. Sinne on ranta viivaa pitkin n.4,5km

TikTok

Lenkillä uros hieman rähinöi toisten koirien, narttujen kanssa, mutta tuli heti viereen kun komennettiin pois rähinöimästä. Uros tulikin aina uikuttaen ihan kuin sitä olisi sattunut ja halusi meiltä kaikilta huomiota myös vaimoltaan 😀 Oli kyllä sellainen veijari!

Scandinavian Outdoor*

Ruokaa saatiin, mutta siitä piti aina etukäteen sopia ja valikoima oli pieni koska eivät olleet paljoa varanneet etukäteen. Kertoivat ettei nyt ollut sesonki ja he remontoivat tämä aika kun asiakkaita ei ole.

Punta Conejo Resorttia suosittelen lämpimästi!

IHANAA KESÄN ODOTTELUA!

Täältä löydät meidän aikaisemmat seikkailut Meksikossa:

Seikkailu Meksikossa, México City

Seikkailu Meksikossa, Acapulco

Seikkailu Meksikossa, Puerto Escondido

Seikkailu Meksikossa, Chacahua

Meksikon seikkailu, Mazunte

Sekä Polarstepsistä löytyy myös koko seikkailu.

*Tämä postaus sisältää affiliatelinkkejä. Mikäli päädyt ostamaan tuotteen affiliatelinkkini kautta, saan siitä rahallisen komission. Komission avulla ylläpidän tätä blogia. Linkin klikkaaminen ei aiheuta sinulle kuluja eikä minulle tuloja, joten voit rauhassa tutustua tuotteisiin ja miettiä ostopäätöstäsi. Suosittelen vain niitä tuotteita, joita olen itse käyttänyt tai käytän parhaillaan. Mielipiteet tuotteista ovat 100% omiani.

Kiitos, kun jaat eteenpäin!

3 vastausta artikkeliin “Meksikon seikkailu, Salina Cruz”

1. Tuo Punta Conejo Resort on tosiaan yleiseen hintatasoon nähden erittäin kallis, mutta en se kyllä myös hienokin. Paikan ympäristö rantoineen näyttää todella hienolta ja mikä sen hienompaa kuin saada nauttia tuollaisista maisemista ilman ruuhkia.

1. Juu, kyllä hieman kirpaisi mutta toisaaltaan tämä oli yksi niitä kerran elämässä asioita 😁 Ja onneksi muuten reissulla oli halpaa ja pysyttiin hyvin budjetissa… siitä pian lisää.

Mitä mieltä olet, kommentoi.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.