Blogi

||Tämä postaus sisältää affiliatelinkin ||

Vuosi 2020 oli erilainen, jopa erikoinen kaikille. Se oli monelle hyvin raskas. Millainen meidän Korona vuosi 2020 oli? Kävimme Suomessa ihan lännessä, etelässä, idässä ja aika pohjoisessa eli mentiin ristiin rastiin Suomi.

Millainen oli Korona vuosi 2020?

Alku vuonna pyysin vuodelta 2020 enemmän naurua ja vähemmän draamaa ja sen todellakin sain ❤️
Luulin jo että vanheneminen vie elämän halun ja ihmisistä tulee tylsiä… tai ainakin minusta osaksi oli tullut. Ajattelin että elämä alkaa polkee paikallaan vaikka olin edelleen se energinen sekä iloinen tyttö! Olinhan vasta 41 ja ikä on vain numeroita.

Heti alkuvuodesta tuli eteeni ikuinen pikkupoika joka sai taas minut elämään! Aloimme paljon liikkumaan luonnossa kävellen jo ennen Koronaa, mutta sen tultua muuta tekemistä ei enää ollut kun kaikki paikat meni kiinni ja piti rajoittaa ihmiskontakteja.
Meidän vuorotyön takia pystyimme tekemään hyvin extempore seikkailuita. Kun työvuoroni tuli ja siellä oli 3-6 päivän vapaita niin heti aloimme miettiä että minne silloin lähdetään. Välillä ne oli vieläkin nopeampia lähtöjä kun katsottiin säätä ja todettiin että huomenna hyvä ilma ja molemmilla vapaata. Tälläinen oli esim Melkuttimen seikkailu 😍

Vaikka Korona ei ole mukava juttu niin se vaikutti meidän elämään positiivisesti. Koronan takia löysimme luonnon ja liikkumisen luonnossa.
Sairastimme Koronan heti maaliskuussa ja muutamana päivänä olin todella huonossa kunnossa, mutta siitä selvitty.
Oli paljon päiviä kun oli sen verran hyvä olo sekä ihania kevät päiviä, että lähdimme usein kävelee luontoon vointiemme mukaan. Meidän suosikki paikat oli usein meren ääressä- Porkkala, Siuntio, Inkoo ja Hanko.

Hanko, Suomen eteläisin kärki

Olen Hangosta kotoisin ja siksi se on minulle ja meille hyvin tärkeä paikka. Hanko saa kaikki ihastumaan Hankoon ☀️

Kävimme keväällä useita kertoja vain kävelemässä Hangossa. Välillä oli sairastelun takia vointi sellainen että käveltiin vaan lähelle rantaan ja välillä käveltiin Suomen eteläisimpään kärkeen, Tulliniemeen.

Kesällä ja syksymmällä kävimme myös useita kertoja niin että tytöt sekä koirat olivat mukana ja yövyömme ystäviemme pihalla teltoissa. Tytöillä oli iso kaksio-teltta mihin välillä otettiin kunnon patjatkin mukaan ja myös heidän kavereita mahtui mukaan.

Hangossa järjestettiin niin Regatta kuin Poker Run -tapahtumat, mutta SeaHorse Week peruttiin Koronan takia.

Syksymmällä käytiin Hangossa maastopyöräilee Suomen parhaimmilla havupoluilla. Se on niin siistiä 😄

Ensimmäinen vaellus ja meidän itäisin paikka vuonna 2020

Hyvin lähellä idän rajaa käytiin issikkavaelluksella, Kolilla keväällä. Oli juuri Uudenmaan rajat auennut.
Vuokrasimme huoneistot Paimentuvasta, Paimentyttö ja Paimenpoika sillä tyttäreni sekä meidän koirat lähti mukaan. He järjestivät myös meille maastovaelluksen rauhallisilla Islanninhevosilla Kolin kauniissa maisemissa.

Teimme myös muutaman päivävaelluksen ja Koli teki vaikutuksen meihin. Miten kaunis luonto voi olla ja miten ihanaa on vain kävellä luonnossa ja nauttia. On myös ihana välillä hikoilla kun kiivetään vuoren huipulle missä on niin mahtavat näkymät! Tämä ei voi jäädä tähän!
Koli sysäsi meidät vaelluksen maailmaan.

Vaellukset

Vuoden aikana kerettiin tehdä pari pidempääkin vaellusta Repovedellä ja Seitsemisellä sekä muutama pienempi.

Repovesi

Seitseminen

Ahvenanmaa ja Suomen läntisin paikka

Kävimme jo helmikuussa mökkeilemässä J:n vanhempien mökillä Ahvenanmaalla eli ihan lännessä, mutta alkukesästä teimme muutaman päivän pyöräretken.
Se oli huippua ja tykkäsin valtavasti kun lähdettiin vanhoilla munamankeleilla minulle kohti tuntematonta. Luotin tietysti J:hin kun oli aiemminkin tehnyt vastaavanlaisen reissun ja pystyin vaan heittäytymään enkä miettinyt reittejä enkä lauttoja mitenkään, ”sotkin” vaan perässä 😅

Lappi, meidän pohjoisin paikka 2020

Kesällä lähdettiin lomalla Lofooteille, Norjaan ja mentiin Koronan takia Kilpisjärven kautta eli aika pohjoisessa käytiin. Vaikka ihan päässä asti ei käyty niin mun mittapuussa olin kerinnyt niiiiin paljon tämän vuoden aikana mennä ympäri Suomea että piti ihan huokaista ja mun mielestä oltiin menty Suomi päästä päähän mihin suuntaan vain 😄

Ehkä 2021 käydään sit ihan Suomen pohjoisimmassa paikassa, Nuorgam kylässä. Ja ties missä…. koska Suomi on vielä niin näkemättä, vaikka välillä tulee tunne että on jo nähnyt niin paljon ihania paikkoja ettei voi saada enää sellaisia tuntemuksia ja fiiliksiä kuin esim. Kolilla, Hangon rannalla, Melkutin…. Suomen luonto 💙

Voiko vuodessa keretä muuta?

Kyllä! Kävimme lomalla myös viikon reissulla Baltiassa, ihan Venäjän rajalla asti.

Ajoimme Nidaan missä olimme pari yötä ja näimme mahtavat dyynit.

Nidasta nousimme ylös Palanga, Riika, Pärnu ja takasin Tallinnaan ja siitä lautalla Suomeen.

Huippu reissu!

Meri ja myös järvet, joet, lammet sekä muut lätäköt

Huomasimme että nautimme kun lähellä on jotain märkää… vettä jossakin muodossa. Meri on ehkä se parhain!

Nautimme kun saamme pystyttää teltan tai parkkeerata pakun veden ääreen. Nautimme myös siitä että olemme veneellä vesillä tai yksi mikä oli niin ihanan rauhoittavaa niin melominen.

Kerkesin muutaman kerran nauttia tästä J:n ja työkavereiden kanssa. Ehkä myös kanootit kuuluu meidän varustukseen myöhemmin kun lähdetään pakulla seikkailemaan 😄

Olikohan tässä kaikki?

Vain osa ja ehkä ne isoimmat sekä ikimuistettavimmat seikkailut 2020.
Vaikka oli Korona vuosi ja olen hyvin pahoillani monien puolesta, koska tämä vuosi on ollut erittäin rankka useimmille, niin olen kokenut tämän vuoden aikana niiiin paljon että voin sanoa tätä elämäni parhaimmaksi vuodeksi! Ja saan kiittää tästä miestäni J:tä joka on aina suunnittelemassa sekä valmis lähtemään seikkailuihin! Joka on saanut mut taas elämään ja nauttimaan elämän pienistä asioista❣️
Tietysti tyttöjeni syntymä ja heidän ensimmäiset vuodet ovat ylitse minkään tapahtuman 💕

Vuosi 2020 oli niin mahtava ja siksi kiinnostuin bloggaamisesta ja löysin Tiia Konttisen, oman blogi valmentajani jonka opeilla lähdin rakentamaan näitä sivuja. Ei ollut ihan nopea ja helppo juttu alkuun kun piti opetella vaikka mitä sekä “rakentamiseen” meni oma aika, mutta Tiian opella pääsin pikku hiljaa ja varmasti tähän pisteeseen missä olen ja oppiminen vaan jatkuu 😀

Jos kiinnostuit bloggaamisesta niin täältä pääset alkuun.(*)

*Tämä postaus sisältää affiliatelinkkejä. Mikäli päädyt ostamaan tuotteen affiliatelinkkini kautta, saan siitä rahallisen komission. Komission avulla ylläpidän tätä blogia. Linkin klikkaaminen ei aiheuta sinulle kuluja eikä minulle tuloja, joten voit rauhassa tutustua tuotteisiin ja miettiä ostopäätöstäsi. Suosittelen vain niitä tuotteita, joita olen itse käyttänyt tai käytän parhaillaan. Mielipiteet tuotteista ovat 100% omiani.